Pengikut Terbaek

Sunday, May 2, 2010

Perjalanan yang jauh Part 2

salam n selamat ujung minggu..
apa plan arini???
x tau dh nk wt apa arini..
smlm dh wt bbq..
kenyang sgt mkn..
so arini nk smbung en3 smlm..

en3 yg mn 1 plak nie.. en3 yg
ini..
slps 3 thn aku kat situ.. aku pn kuar la dr situ...
saje ubah angin..aku ubah angin utk 2 thn kat tempat br..

sbb ubah angin ni sbb kwn2 dh x de ..
sume nk g tmpat lain..
aku pn dpt tawarn..so aku pun g la gk..
aku blaja kat SEMETRIK..
nama pnjg dia Sekolah Menengah Teknik Gerik..

kat sana amik kos civil engineering..

best gk blaja kat situ..sekolah tu dh jln nk ke klantan pn..

best kat situ..mcm2 pengalaman ader..
sgt2 la best..klu nk citer penuh en3 nie..smpi x larat la nk bc nnt..




abis je spm aku pn lepak je la kat umah..tggu result n offer..
dh lama duk umah, mama plak suh g kelas menjahit..
aku pn g la klas tu.. hasil dr g kelas tu tau la aku ni mnjahit..

jahit bj kurung, kebaya, blouse... tu je smpat aku blaja..

sbb nye daftar klas tu dh la lmbt..br blaja sket dpt offer msk maktrik..
tp wlupn sempat blaja tu je..tp aku dpt jahit byk bj..
bertambah koleksi bju aku kat dlm almari..

smpi x muat nk sumbat dlm almari..
aku pn dapat la offer blaja kat Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan..
ringkas dia KMNS..kat sana dpt aliran sains fizikal..
1 thn je blaja kat sana..cpt kan..tu yg best..

pastu trus bleh amik degree..jimat mse..
tp padat n cpt la blaja kat sana..yela nk abiskan silibus dlm mse 1 thn.. best gk kat sini..




abis matrik ni aku pn smbung la amik degree terus..
dpt offer dr UniMAP.. Universiti Malaysia Perlis..

tp dulu nama dia KUKUM sblm naik taraf jd universiti..
KUKUM tu Kolej Universiti Kejuruteraan Utara Malaysia.. aku la bacth last KUKUM yg tinggal..
past ni dh xde bacth KUKUM..
sume nye mmg asal dh UniMAP..
kat sini aku amik kos Communication Engineering(electronic)..

4thn la gk kne blaja nk jd engineer nye pasal..

klu yg lepasan diploma diorg 3 thn je..
aku ni 4 thn sbb lepasan matrik..
apa pn dh 4 thn kat unimap..
byk benda blaja..
dr yg susah smpi la teramat-amat susah..
yg senang mst la x jumpa..nama pn engineering..
fyp pn dh siap..esk nk g kedai amik hardcover tesis..
dh siap rasenye..
hehe..siap je tesis tu n abis je exam, tamat la degree aku..
alhamdulillah..syukur sgt..sume nye dpt bjln dgn baik..






insyaallah klu ader rezeki..ade kesempatan bleh la sambung wt master..
ok la nk layan muvie plak..kuang2... see u again..

note:punye la byk word best dlm ni..hehe mmg best la pejalan aku wlupn jauh..

No comments:

Anda mungkin ske ..

Related Posts with Thumbnails