Pengikut Terbaek

Saturday, May 1, 2010

Perjalanan yg jauh (part 1)

salam ..

selamat ari buruh kepada mereka yg berkerja...
selamat ari lahir jgk kepada yg smbut ari lahir arini..
tp lg best yg smbut dua2..
2 in 1 lg tu (buruh + lahir).. tu kpd mrk2 yg 2 in 1 club..

apa pn selamat bercuti di hujung mggu..safety first..

Memandang kan exam pn dh abis..
duk hostel pn x wt apa.. tgk cite kat laptop je..
arini nk citer pasal apa plak ek..
ha..nk citer pasal sekolah n tempat blaja aku la..
ohyeee..cite2 pendek je..jom imbau zaman dulu2..

sekolah pertama aku mase umur 6thn..
umur 6thn sekolah apa?? mst la tadika..
tadika PASTI..mse tu duduk kat kampung dgn tok n wan..
g tadika pn wan antar dgn basikal..
x la jauh sgt dgn umah..tp penat jgk la nk kayuh basikal tu..
tp arwah wan dh meninggal mse aku darjah 3..
Al-Fatihah utk arwah..
skrg tok pn dh tua..umur pn dh 75..
tp masih sihat..alhamdulillah..




abis tadika, aku pn diantar ke SK Teluk Medan..
sekolah dkt kampung gk..kampung aku dekat Bagan Serai..
ade sesape yg penah g.. aku ni lahir kat Taiping..
penah gk duk Taiping sekejap..
aku sekolah situ dari darjah 1 smpi la darjah 6..
g la sekolah kayuh basikal sdr..bdikari la katakan..
seronok gak la g sekolah naik basikal nie..
berbanding naik bas ke..ptg plak aku g sekolah agama..
sekolah fardu ain..tp sekolah fardu ain kat sana smpi darjah 5 je..
bkn sy ponteng ek..mmg sekolah fardu ain tu smpi darjah 5 je..



cukup blaja 6thn kat situ..amik UPSR sume..
aku pn msk plak sekolah menengah..
aku sekolah kat SMK Panglima Bukit Gantang..
sekolah tu kat Parit Buntar..
sekolah kat situ dari form 1-3..
kat situ aku dapat tawaran msk kelas rancangan khas aliran sains..
duk asrama lg kat situ..
1st time duk hostel..
tp xde la smpi nangis..
dh dinamakn junior tu mst la kne ikut ckp senior..
junior kne la tdo katil atas..
aku ni dh la x penah tdo katil atas..huhu..horror..
mlm tu pn naik la katil..pgg kiri kanan palang katil tu..
dgn katil bgoyang giler.. makin la horror..
dh baring pn pgg palang kiri kanan..hahaha
klaka kan..tp lama2 dh biase la..
mandi pun kne guna air kolah..
mkn nasi kawah..ikut peraturan..
kat sini aku sekolah sesi petang..
best gk sekolah ptg...pg2 prep la..
penat dh citer ni..sambung lain kali plak la..
pasni nk g umah lec..mkn2 kat umah lec..
kne tlg msk dl..



to be continue.....




No comments:

Anda mungkin ske ..

Related Posts with Thumbnails